3 tipy pro efektivní email marketing

Naše emailové schránky jsou zahlceny. Jsme přehlceni všemi možnými nabídkami, které nám denně do emailu chodí. Pokud bych si každý den měla prohlédnout a poctivě přečíst všechny emaily a newslettery, které mi přijdou, neudělala bych v ten den nic jiného.

Ještě horší na tom ovšem je, že 95% emailů, které mi denně přijde, mě spíše obtěžují, než aby mi v něčem pomohly a předaly mi nějakou hodnotu a hodnotný obsah. Výsledkem pak samozřejmě je, že nejenom já, ale většina lidí se z pravidelných emailů a rozesílek odhlašuje, protože postrádají jejich smysl a význam.

Email marketing přitom je skvělý nástroj. Je to nástroj, který vám umožní automatizaci vašich online procesů. Je to nástroj, díky kterému si můžete se svými kontakty budovat důvěru a vztah.

Jak tedy udělat to, aby emaily od vás neskončily v koši nebo ve složce spam? Jak zajistit, aby lidé z vaší databáze kontaktů se na každý email od vás těšili a aby je emaily od vás naopak neobtěžovaly? Co je možné udělat proto, aby se emaily od vás staly součástí 5% skupiny, které pomáhají a přinášejí kvalitní obsah? Jaké jsou ty hlavní zásady efektivního email marektingu?

1. Skvělý předmět = vysoký open rate

Jednou z nejdůležitějších metrik v email marketingu je open rate, tedy míra otevřenosti mailingu. O tom, jak vysoká tato míra je, rozhoduje z velké části předmět emailu. Pokud předmět vašeho emailu „nebude stát za nic“ nebo bude nudný, lidé nebudou mít motivaci email od vás otevřít, natož si ho přečíst.

Prvním úkolem, když posíláte mailing na své kontakty, tedy je, aby lidé měli chuť si email od vás otevřít. A právě proto potřebujete napsat skvělý předmět emailu.

Předmět emailu by měl vzbudit zájem, zvědavost, měl by naznačit nějakou skvělou výhodu, kterou člověk získá díky obsahu emailu. Předmět emailu může překvapit, může zahrnovat příslib něčeho, může zahrnovat tajemství. Jednoduše řečeno předmět emailu musí být dostatečně lákavý na to, aby člověk daný email otevřel a přečetl si ho.

Pokud open rate vašeho mailingu bude už kolem 20%, což je průměr, jste na dobré cestě. Čím nižší toto číslo bude, tím je vyšší pravděpodobnost, že předmět vašeho mailingu nebyl pro vaše kontakty dostatečně lákavý.

2. Skvělý obsah = vysoký click rate

Další velmi důležitou metrikou je click rate, tedy míra prokliku v emailu. Proto, abyste dosáhli vysokého click rate, je potřeba mít brilantní obsah.

Předmětem tedy člověka vtáhnete do děje, navnadíte ho na obsah emailu a tak jako neodolatelný předmět, je potřeba mít také stejně neodolatelný obsah mailingu. Je potřeba, abyste obsahem emailu předali hodnotné informace. Abyste svým kontaktům předali příběh, po jehož přečtení budou naprosto nadšení.

Pokud click rate všeho mailingu bude nízký v řádu 0-3%, vypovídá to především o dvou hlavních věcech. Buď obsah vašeho mailingu nebyl dostatečně lákavý a hodnotný na to, aby lidé v emailu klikli na odkazy, nebo jste svým kontaktům poslali obsah, který nekoresponduje s jejich cílovou skupinou. Jednoduše jste jim poslali obsah, který je nezajímá.

Důležitou roli také hraje vzhled samotného emailu. Všechny texty jsme se naučili skenovat. Jakmile čteme článek nebo email, nejprve jej skenujeme, všímáme si větších nadpisů, zvýrazněných částí. I v obsahu emailu je proto potřeba, aby se email nestal souvislým textem, ale byl rozdělený na krátké odstavce, zarovnané doleva, aby jeho nejdůležitější části byly zvýrazněné tučně nebo napsané větším písmem.

Vyhýbejte se zdlouhavým emailům. Nebudeme si nic nalhávat, ty nikdo nečte. Volte kratší věty. Stručná sdělení.

Všímejte si tedy nejenom open rate vašich mailingů, ale sledujte také click rate. Jsou to ukazatelé, na základě kterých zjistíte, jak moc zaujal vaše čtenáře předmět emailu, jak moc je zaujal samotný obsah. Pamatujte, kvalitní a hodnotný obsah je prostě základ, bez kterého není možné v online marketingu uspět.

3. Odlište se

Na všech newsletterech mi nejvíce vadí to, že jsou jeden jako druhý. Žádný z nich se neodlišuje. Všechny mi splývají v jeden. Nevidím v nich příběh. Ani žádnou jinou přidanou hodnotu. Pouze popis produktů a zboží.

Odlište se. Buďte jiní. To je jeden z principů efektivního email marketingu. Pokud budete psát emaily tak, jak všichni ostatní, zapadnete do desítek dalších emailů v přeplněných schránkách lidí.

Najděte si svůj osobitý styl psaní. Buďte zábavní. Buďte originální. Předávejte hodnotný obsah. Nejprve pomáhejte, teprve potom prodávejte. Budujte si se svými kontakty důvěru. Tu budete budovat právě hodnotným a kvalitním obsahem.

Email marketing je skvělý online nástroj, jen je ho potřeba používat efektivně. Neobtěžovat emailem, ale pomáhat. Neprodávat v každém emailu, ale poskytovat hodnotný obsah.

Pokud ještě nemáte email marketingový nástroj, ale chtěji byste email marketing do svého podnikání zavést, tak jedním z nejlepších u nás je SmartEmailing. Zjistit více informací o něm můžete zde.

Tagy:
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.