3 důvody, proč by každý podnikatel měl mít svůj blog

V dnešní době, kdo není vidět na internetu, téměř jako by nebyl. Pryč jsou doby, kdy jsme využívali pro hledání informací o lidech či firmách jiné kanály, než je internet. Mít svojí webovou stránku nebo blog je dnes absolutním základem pro každého podnikatele.

Existuje mnoho důvodů, proč by měl mít každý podnikatel svůj blog. Ukážeme si takové tři hlavní.

Důvod č. 1: Blog je online vizitka každého podnikatele

Nezáleží na tom, v jakém oboru podnikáte, ale proto, abyste dnes mohli uspět, je potřeba kombinovat offline a online marketingové strategie. Dnes, když hledáme o někom informace, první co uděláme, že zadáme jeho jméno nebo jméno firmy do Googlu nebo na Seznam.cz. Proto, aby vás vaši zákazníci mohli najít, je potřeba mít svoji webovou stránku nebo blog. Bez toho dnes není možné uspět.

Možná budete více jako já využívat online marketingové strategie pro své podnikání. Možná budete zase naopak využívat více offline marketingové strategie, protože váš byznys je postavený na osobním setkávání s klienty, zákazníky. Ať už to bude tak či tak, blog (případně web) je základem proto, aby vás vaši klienti, zákazníci vůbec našli.

Důvod č. 2: Budujete si svoji osobní značku

Budování osobní značky je důležité hlavně proto, abyste se dostali do povědomí svých klientů. Je to pomyslné sdělení, kdo jste, co děláte, pro koho to děláte. Když se řekne Jaromír Jágr, všichni víme, že se jedná o úspěšného hokejistu. Když se řekne Richard Branson, všichni víme, že se jedná o velmi úspěšného podnikatele, zakladatele společnosti Virgin. Když se řekne Robert Kiyosaki, všichni ví, že se jedná o úspěšného autora, spisovatele, investora a především autora konceptu Cashflow kvadrant. Toto všechno jsou lidé s velmi silnou osobní značkou.

Když se řekne …doplňte vaše jméno…co by si lidé měli doplnit? Co by je mělo napadnout jako první? Tím, že zaměříte svůj blog, nastavíte si cíl, stanovíte si cílovou skupinu, budete publikovat věci ze svého oboru, také díky tomu budete budovat svoji osobní značku.

Důvod č. 3: Kanál návštěvnosti

V neposlední řadě blog je zdrojem, kanálem návštěvnosti. V online marketingu můžeme využívat řadu zdrojů návštěvnosti. Facebook, Linked in, Twitter, Youtube, SEO, PPC a další. Také na blogu můžete budovat návštěvnost, můžete zde sbírat kontakty, a také díky tomu se může blog stát také vašim prodejním kanálem.

Jednou z nejdůležitějších částí online marketingu je budování databáze. Bez ní můžete mít sebelepší produkt, ale nebude vám k ničemu, pokud nebudete mít komu svůj produkt nabídnout. Je důležité nejenom budovat databázi, ale budovat takovou databázi, která odpovídá vaší cílové skupině zákazníků. A právě blog vám v tomto může pomoci.

Pro mě osobně je blog online pomocníkem, který pracuje 24 hodin denně. Základem úspěchu každého blogu je publikovat kvalitní, hodnotný obsah. Mít jasné zaměření. Znát svého cílového návštěvníka. A obsah na blogu přizpůsobit právě jemu. Pak se váš blog může stát nejenom skvělým kanálem návštěvnosti, ale také prodejním kanálem.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.